четвъртък, 17 юни 2021 г.

Различно спешно отделение - пета глава



Кабинетът на Завулон беше претъпкан с хора – нещо, което се случваше изключително рядко. Първо – защото Великият Тъмен си падаше социопат и не обичаше тълпите и второ – защото сега се бяхме събрали една камара народ. 

Сега двамата с Глухарьов се бяхме подпрели на черния гранит до черчевето на прозореца в кабинета на Великия Тъмен и слушахме някакъв спор между аналитиците на двата Патрула. Аз не се чувствах съвсем у дома си. Въпреки че кабинетът на Завулон приличаше на уютния дом на английски аристократ – за разлика от безпорядъка и канцеларщината в кабинета на Хесер – тук всичко ми беше леко чуждо. Глухарьов обаче идваше за пръв път и определено се чувстваше неловко. Първо, той беше единственият човек в стаята и всички го гледаха с недоверие. Аз неслучайно останах до него, вместо да седна при останалите сътрудници, защото иначе всички дружно щяха да го зяпат. Тъмните – като апетитна хапка месо или енергия, Светлите – като поредния глупав човек, който трябва да спасяват.  

Сергей се опитваше да не обръща внимание на втренчените погледи и безкрайните сканирания през Сумрака (които след малко щях да прекратя, защото ми лазеха по нервите), но не беше особено лесно. Гадно е са се усещаш като животно в зоопарк, защото атмосферата тук беше горе-долу подобна, поне за него. Иначе, обстановката напомняше по-скоро коктейл някъде в самите върхове на обществото, отколкото на сутрешна оперативка. 

Всички сътрудници получаваха по една чиния с най-разнообразни хапки на влизане – от червен хайвер, през фоа гра и екзотични сирена, до разни неща, чиито имена изобщо не знам. В добавка към чинията вървяха и папка с документи, както и чаша вино по избор, а всичко това се сервираше от млади Различни, току-що постъпили в Дневния Патрул, виждаше се по аурите им. Те обаче се чувстваха горди от поверената им задача, защото работеха с желание. И подчертано раболепие, което мен лично ме дразнеше изключително много. Но, Тъмните са си Тъмни...

Помещението беше претъпкано с Различни – аналитици и компютърджии, оперативни и такива като мен – канцеларски плъхове. Макар че през последната година не бях точно канцеларски плъх. Дори имаше една лечителка – някоя си Зинаида Измайловска, която виждах за пръв път – и една дуцина вещици, които хвърляха хищни погледи на Глухарьов. 

Завулон, макар и да не беше майстор в устройването на работни събирания, беше ненадминат в организирането на корпоративни мероприятия (което беше и един от основните му източници на законни доходи) и сега не беше изневерил на себе си. Поне кетърингът си го биваше. Особено ако си препил предишната вечер с не особено качествен алкохол. Все пак, Глухарьов беше настоял да плати сметката, а заплатата на милиционер не е огромна. Към сегашния момент се чудех защо изобщо го оставих да купи, каквото беше купил, но – минало, заминало. 

Иван Иванич, също поканен на срещата, милостиво беше изтрезвил мен и Глухарьов преди да влезем с думите, че трябва да сме адекватни. Дори Валентина Игоревна се беше мръщила на подутите ми очи сутринта. Така че и двамата наблягахме на храната през първия половин час от събранието, когато Великите обсъждаха своите си дела полугласно и оставиха нас, относително редовите сътрудници, да се насладим на яденето и пиенето преди да почнем с лошите новини. Все още нямах никаква представа защо бяхме тук, нито какво точно са надушили Великите. Беше ясно само, че щом сме толкова много народ и щом дори Завулон се е съгласил да домакинства, работата е дебела. 

Естествено, лошите новини не закъсняха. При това, също по традиция, Хесер беше поел ролята на лошото ченге. 

- Повечето от вас не са в течение защо сме се събрали тук – започна Великият Светъл маг, - така че ще ви разкажа накратко. Моля всички да отворят папките си.

Разнесе се шумолене на листи и тракане на посуда. Всички в стаята зарязаха чиниите и чашите кой където свари и се заеха да изпълняват нареждането на Хесер. Дотук с банкета, беше време да поработим малко. Вътре в папката се оказаха досиетата на нашите трима герои. Значи Хесер беше изпреварил събитията. Тъкмо нямаше да се налага да ходя до офиса да си ги взимам. 

- Нямаме време да се запознаваме с цялата информация в момента – продължи Хесер, - затова ще карам по същество. Имаме странен любовен, струва ми се, триъгълник в института Склифософски. 

От задните редове, тези на вещиците от Дневния, се вдигна ръка. 

- Извинете, Пресветли, но нас това какво ни засяга? – хапливо попита някаква вещица. 

- Засяга ни това, че в триъгълника е замесен един вещер – сряза я Завулон и вещиците мигом се свиха под острия му поглед. – И този вещер е обвиняван от свой колега-лечител в какво ли не. Аз ти предложих, враг мой, да се съберем тук именно заради това. Ние не предаваме своите. А аз съм напълно убеден, че Могилевски няма нищо общо със случая и цялата ситуация е плод на болното и влюбено съзнание на вашия Светъл. 

Завулон разсъждаваше логично. В началото и аз бях помислила така. Влюбен Различен се държи също толкова нелепо, колкото и влюбен мъж. Но в цялата работа имаше нещо гнило. Затова вдигнах ръка, като в училище. Завулон кимна за да ми даде думата:

- В началото и аз го приписах на несподелена любов и омраза към съперника, Завулон. Обаче има и нещо друго. Волгин спомена за странни изчезвания на пациенти. 

Великият Тъмен се намръщи. 

- Продължавай!

Завулон не беше тип, който обича да чува врели-некипери, така че побързах да изложа казуса възможно най-стегнато преди да ми е взел думата.

- Хора, пациенти на Могилевски, влизали в сводката за изчезналите лица само дни след като той ги е лекувал. Искам официално разрешение да разследвам това, а не аферата му с лечителката Гложкова. Това мен изобщо не ме интересува и както вещиците отбелязаха, не би трябвало дори да е работа на Патрулите. Според мен Волгин ни излъга и не казва цялата истина. 

Хесер и Завулон се спогледаха, като доволни изпитващи на колоквиум. 

- И какво смяташ да направиш? – попита ме Хесер подканящо, но Глухарьов отговори вместо мен. 

- Като начало, трябва да проверим колко от изчезналите наистина са били пациенти на Могилевски, кои са и дали има връзка между тях – обясни той. – Освен това, ще се опитам да помоля колегите в Питер да издирят информация за младините на него и Гложкова в детския дом. 

Завулон извади някаква папка от едно чекмедже и я остави на ръба на бюрото си. 

- Това, последното, вече е направено – каза той и побутна папката към мен, все едно да я подаде на Сергей, който стоеше почти на главата му в претъпканата стая беше под достойнството на Великия Тъмен. – Още сутринта ми пратиха доклад по факса. 

Взех папката и разлистих. Имаше доста страници, дори снимки. Старали се бяха питерските Тъмни значи. Как не, нали иначе Завулон ще ги направи на пух и прах...

- Благодаря, Завулон. Това ще спести време. 

- Какво пропускате? – попита Хесер, отново поел ролята на изпитващ. 

- Какво да пропускаме? – свих рамене аз. – Ще проверим данните и ще преценим...

- Не, Наташа, пропускаш нещо – повтори Хесер. – Как ще си осигурите достъп до журналите на Склиф? 

- Това е лесна работа, Хесер – весело отговорих аз. – Моята съседка по стълбищна площадка обеща да ни свърже със свой съученик, който работи в същото отделение като Могилевски и Гложкова. Ще се опитам да го накарам да съдейства. 

Завулон започна да пляска. Бавно, отчетливо и подигравателно ръкопляскане. 

- Каква си ми делова и оперативна, Наташенка – произнесе той с типичната си печална интонация. – Това е прекрасна идея, разбира се, и аз съм съгласен да се провери, но не мисля, че е достатъчно. 

Скръстих ръце на гърдите си и се нацупих. Ето затова не обичам подобни събрания. Винаги ме мъмрят. Абсолютно винаги. Как пък един път няма да кажат „браво“?

- А вие какво предлагате? – попитах аз остро. 

- Трябва да се внедрите в Склиф – дочу се глас от задната част на кабинета. 

Беше на Юля, нашият майстор-аналитик. 

- Добре – започнах аз, - напълно съм съгласна, че трябва да влезем в работната им среда, но как? Категорично съм против да нараняваме някого – тук погледнах злобно Завулон, - за да го вкараме в спешното. Може да излезе голяма беля от това. 

- Пропускаш един дребен факт, Наташа – намеси се Хесер, - да бъдеш ранен далеч не е единственият начин да попаднеш в Склифософски. 

- И какво сега, на лекари ли се ще правим? – изсмях се аз и посочих към Глухарьов. – Той не би минал за лекар. За бияч може би, но за медицинско лице... Може би като травматолог ще те вземат Серьожа – избъзиках се аз, - особено ако трябва да трошиш крайници. 

Глухарьов се ограничи с това да ме изгледа злобно, но общо-взето си личеше, че е на същото мнение. Никак не ми харесваше накъде тръгва разговорът... 

- Напълно вярно – отговори Завулон, - но съвсем спокойно би могъл да почне като охрана там. За тази роля мисля, че ще го бива. 

- А аз какво? – продължих да се опъвам аз. - Не ставам за охранителка. 

- Ти, Наташа, ще бъдеш богата хипохондричка – обясни ми Хесер. – Колкото повече болежки си измислиш, толкова по-дълго ще си вътре. 

Явно планът е бил изработен преди да ни повикат, защото рядко тези двамата бяха на едно мнение. Глухарьов се намръщи.

- Хипо какво? – не разбра той. 

- Хипохондрик е човек, който постоянно е преследван от мания за болести. Ту от едно е болен, ту от друго и на всичкото отгоре може доста добре да симулира симптомите им. За това става дума, Сергей Викторович – обясни Юля. 

Тя му говореше на име и презиме, макар че разликата в годините им не беше по-голяма от тази в моите и неговите години. Но явно имаше нещо, което я плаши в моя колега. Странно защо – Юля беше вълшебница-аналитик, но иначе с досатъчно способности да се справи не с един милиционер, а с цяло районно. От друга страна обаче, Глухарьов си беше страшен, особено ако не го познаваш. 

- А как точно ще се правя на хипохондричка? – язвително попитах аз. – Знаете, че мразя болниците! И не изгарям от желание да ме бодат и други подобни!

- Както вече от година се правиш на ченге – сряза ме Хесер. – Това не подлежи на обсъждане! Все за няколко дни ще го преживееш. Трябва ни човек в отделението!

- Добре де, съгласна съм, ама защо не той? Ченгетата са чудесни за хипохондрици – нещо ги засърби и веднага тичат на доктор – казах аз в последен опит да се измъкна. 

Само че не очаквах фронтът да се разпадне толкова близо до мен. 

- Защото, Наташенка – започна Глухарьов, - истинските страсти на едно работно място проличават, когато хората пушат. А те къде пушат? При охраната, най-често. Така че ще имаме информация от две места. 

- Благодаря ти за помощта – саркастично казах аз. 

Глухарьов се направи, че не ме чува. Точно от него да ме предаде не очаквах. Зарекох се да му го върна тъпкано. 

- И как ще стане това внедряване? – стрелнах аз с поглед двамата Велики. 

Сигурна бях, че точно сега погледът ми може да убива, но и двамата останаха напълно невъзмутими. 

- Не се притеснявай за това – обади се Завулон, - ние с моя враг вече сме го измислили...


 




Няма коментари:

Публикуване на коментар