вторник, 3 декември 2019 г.

Различна психиатрия - пета глава (втора част)


- Искахте да се кача сама, ето ме, сама съм – започнах преговорите аз.

Те не отговориха. Интересно, какво ли се въртеше в главите им? Да не смятаха да скочат дружно от трийстия етаж? Това беше пълен абсурд! Най-малкото защото добър лечител можеше да ги закърпи отново само за седмица. Достатъчно време за да се сформира Трибунал. 

- Защо избягахте? – продължих с въпросите аз.

Младежите се спогледаха и се хванаха за ръце. Да, красиви демострации на привързаност, само че нямах много време за това.

- Любовта ви е обречена, нали го знаете? – подхвърлих аз в опит да предизвикам отговор. 

И предизвиках. Момичето се вкопчи в ризата на момчето и се разрида. Той я прегърна и ме погледна мрачно. Прекрасно, просто невероятно! В погледа му не се четеше нищо добро за мен, ако се опитам да ги разделя. Нямаше нужда да чета мислите му, направо го виждах в очите му. Коля, непохватното момче, което не знаеше съвсем как да свали Пръстена на Шааб, сега беше решил да брани момичето си докрай. Трогателно. Единственото лошо нещо беше, че бях от другата страна на барикадата. В този момент съжалих, че пропуснах часовете по обезвреждане на малолетни нарушители на Договора, докато бях на обучение в Прага.

- Не можете да ни спрете – упорито започна той. 

Вдигнах вежди и скръстих ръце на гърдите си. Много филми беше гледал, несъмнено и сега се опитваше да повтори онова, което е видял на екрана. Лошо...

- За да тръгна да ви спирам, първо трябва да знам какво ще правите – отвърнах и кимнах към парапета на покрива. – Надявам се нямате намерение да скачате. 

Той притисна момичето към себе си и енергично поклати глава. Дотук добре, поне нямахме самоубийци. Хич не ме биваше да преговарям. Сърбяха ме ръцете да им метна една Мрежа, но не се знаеше дали ще се получи както трябва. Затова предпочетох просто да продължа с преговорите. Времето ми изтичаше, а хич не ми се искаше да ги кърпя след като милиционерите ги почнат.

- Вие сте добра – обади се през сълзи момичето и ме погледна със зачервените си очи. – Коля ми разказа как сте се застъпили за него пред онзи... 

Това беше вярно – но не разбирах накъде бият тези двамата. Коля явно видя объркването ми и додаде:

- Избягахме заедно, защото се надявахме на Вашата помощ. 
- И как точно мога да ви помогна аз – попитах и се приближих към тях. 

За мой късмет, нито един от двамата не забеляза. Какво изобщо си мислеха? Че глупавата ми постъпка пред Инквизитора значи, че съм всесилна? Глупави деца!

- Инициирайте Аня отново! – умолително каза Николай, напълно потвърждавайки първоначалното ми предположение. – Нека тя стане Тъмна като мен! Знам, че Вие сте наполовина Светла и наполовина Тъмна, знам че можете!

Ах, ти, глупаво момче. Никой не може да противостои на Сумрака. Инициирането не може да се обърне, никога и от никого! Тръснах глава. 

- Вярно е, че съм наполовина от всяка боя – започнах аз и направих още една крачка към тях. – Но никой, нито аз, нито дори някой от Великите магове, не може да деинициира Различен. Твоята Аня е влязла в Сумрака и той е видял Светлината в нея. Как ще я накараш да мрази доброто и да твори зло? Дори и да беше възможно, как би й го причинил? Да я накараш да се отрече от себе си?

Реших да се опитам да накарам Тъмния да помисли за друг. Рисковано, но все пак разчитах, че е лудо влюбен в момичето. Николай обаче не се отказа така лесно.

- Вие можете – упорито повтори той, - знам, че можете! Защо иначе ще сте от Инквизицията?
- Щом като са ти казали това, значи знаеш, че съм твой надзорник до Трибунала – смених темата аз. – А така утежняваш вината си.
- Но ние избягахме заедно! – застъпи се момичето за него.
- Да, и затова ще бъдете наказани, и двамата – мрачно отговорих аз. – Казали са ви, че това е в нарушение на Договора, нали? – те кимнаха и аз продължих: - Затова, ще ви мъмрят, най-малкото. Понеже Николай се е забъркал с Инквизицията, вероятно няма да се отърве само с мъмрене. А аз няма да мога да направя нищо, защото отговарям за него. Неговите издънки са и мои. Днес вие двамата определено се издънихте! 

Двамата младежи се спогледаха влюбено. Шантава работа, май наистина се обичаха истински. Жалко, че Сумракът ги беше разделил завинаги. 

- Трябва да има начин! – упорито повтори Николай. – Трябва да мога да направя Аня като мен.
- Няма начин – възразих аз и момичето отново се разрида. – Аня е твърде слаба Различна. Тя не би могла да промени боята си, дори и да иска. 
- Но аз четох, че...
- Ти си чел за прецеденти – прекъснах го аз. – Това се случва само в изключителни ситуации и само на Великите. Един ден може и да станеш Велик. Сега си Висш. Тя обаче никога няма да стане Велика, поне не в следващите няколко хиляди години. Имаш ли толкова време? – попитах аз и демонстративно си погледнах часовника. 

Моето време изтичаше стремглаво – петнайсетте минути на Глухарьов бяха станали под десет. Трябваше да побързам.

- Мога да намеря ментор-артефакти, аз... – продължи той.

Ех, тази младеж... Много са изобретателни. 

- Не се съмнявам – кимнах аз. – Но ментор артефактът само отключва вече наличните способности. Много Различни си мислят, че всеки може да стане Велик, стига да има достатъчно мощен ментор-артефакт под ръка, обаче не е вярно. Висш може да стане само онзи, който има такива заложби, без значение дали му е писано да стане Висш след три или след триста години. Както се е случило с теб, знаеш къде. Това обаче не означава, че Аня ще стане Велика. Още по-малко, че ще може да смени цвета си. 

Те ме погледнаха толкова тъжно, с такава омраза, че в един момент се почувствах жестока и безчувствена. Точно за каквато ме смяташе Глухарьов. Все едно бях казала на тригодишно дете, че няма Дядо Коледа. Но това беше истината, а аз нямах време да я обличам в красиви думи. 

- Съжалявам, че ви говоря така, но колкото по-бързо го разберете, толкова по-добре. Нямаме много време.
- Двамата мъже зад вратата ли имате предвид? – попита тихо момичето. 

Значи ги беше усетила. Браво, не се срещат често такива способности у седмо равнище. Значи имаше шансове да си повиши равнището в следващите няколко години. Кимнах.

- Казахте, че Аня не може да смени цвета си – хвана се за думата Коля, - а аз мога ли? Нали съм Висш?
Хвана ме натясно, нямаше спор, така че се налагаше да кажа истината.

- На теория можеш, но дали наистина ще се получи? Ще можеш ли да се откажеш от лесните пари, дребните измами и творенето на злини, които са твоя втора природа? Ти си Висш Тъмен, ще можеш ли да се отречеш от Мрака и да приемеш делото на Светлината като свое? Да твориш добро, но само когато Договорът го позволява, да наказваш злото, само когато имаш лиценз за това. Да помагаш на хората и да престанеш да ги смяташ за стадо овце. Ще можеш ли наистина? Не е толкова лесно да смениш страната, Коля. Дори не знам колко Различни са правили подобни фокуси през годините.

Никой не продума. Те се гледаха в очите, така както могат да се гледат само близки роднини, които се разделят задълго или много, много влюбените. Аз мълчах, а те се гледаха. Те се гледаха, а аз мълчах. Времето ни изтичаше. Накрая Николай продума, тихо, но отчетливо:

- Ще опитам. Не знам дали ще стане, но поне ще опитам – в порив на чувства, той целуна и притисна момичето към себе си. Тя обви ръце около врата му. – Не бих оставил Аня, никога няма да го направя и не бих си простил, ако поне не опитам. 

- Опитвай, но я остави да се върне у дома – дойдох си на думата аз. – За Патрулите това ще се тълкува като отвличане на Различна и може да стане голям проблем. Вече ще ходиш на Трибунал, не те съветвам да ходиш там като обвиняем. Трябва да се върнете у дома. Не можете да бягате до безкрай.

Аня пусна момчето и застана пред него, все едно се опитваше да го защити.

- Успяхме да стигнем дотук, защо да не продължим? – упорито и по детски попита тя.
- Защото, ако го направите, ще трябва да уведомя Патрула за това – въздъхнах аз. – Защото баща ти, Аня, дойде в отдела да те обяви за издирване. В Патрулите може вече да са разбрали, че си нарушил домашния арест. Трябва да се върнете у дома! Иначе и на трима ни лошо ни се пише!
- Вие нямате никаква вина! – възрази Коля. 
- Напротив, аз отговарям за вас – поклатих тъжно глава и застанах точно пред тях с явното намерение да препреча пътя на Глухарьов и Антошин ако решат да стрелят. – Аз съм твой надзорник – продължих и кимнах към Николай – и като такъв отговарям за теб до Трибунала. Всяка твоя издънка е и моя. В момента съм нарушила поне десет точки от Договора само защото не съм уведомила Патрулите и дойдох сама. Ако вие не се върнете и избягате, на Трибунала ще съдят мен заради небрежност при изпълнение на служебните задължения. Това ли искате?

Не бях съвсем сигурна дали това е така, но за всеки случай реших да ги стресна. Мразех подобни евтини манипулации, но все пак това беше по-добре от нищо. Какво си мислеха, че правят? Това да не 19ти век, когато е могло да изчезнеш? Сега има сателити, които предават образи в реално време, кредитни карти и телефони, които те следят с точност до няколко сантиметра, социални мрежи, Интерпол, ДНК тестове... Какво си мислеха, че правят, да му се не знае?

- Не искаме да Ви навличаме неприятности – твърдо каза Николай и избута момичето зад гърба си. – Кажете на колегите си, че могат да дойдат при нас, нищо няма да им сторя.

Нямаше нужда да си отварям устата. Глухарьов и Антошин нахълтаха на покрива с извадени пистолети. 

- На колене! – изкомандва Глухарьов и момчето се подчини. Дори вдигна ръце на тила без да трябва да му казват. 

Момичето се притисна към парапета и побързах да я издърпам от там. Току-виж вземе да падне и тогава какво ще правим? Глухарьов делово изви ръцете на Николай зад гърба и му сложи белезници.

- Така значи, терористче... – процеди той, докато приключваше с процедурата. – Заложници ще ми взимаш, а? – и той го перна по главата. 

Момичето се втурна към него и го удари по гърба.

- Той не ме е отвличал! – разкрещя се тя и продължи да удря моя партньор с юмруци. – Коля ме обича! Чуваш ли, тъпо ченге? Той е най-доброто момче на света! 

Глухарьов се обърна бавно и се изправи лице в лице с младата и лудо влюбена Различна. Въпреки Седмото си равнище, определено се опитваше да забърка нещо, виждах го през Сумрака. Затова тихомълком се пресегнах и блокирах способностите й. За всеки случай. Тя не можеше да усети това, но със сигурност видя как заклинанието се изпарява изпод пръстите й и ме погледна така, все едно съм я предала.

- Защо? – попита ме задавено тя, сякаш съм обрекла нейния Коля на сигурна смърт. 
- Защото щеше да се счита за нападение над сътрудник на Патрула – обясних аз и се приближих към групичката. – Не се лъжи по милиционерската униформа, той е сътрудник на Патрула, нищо че е човек. Така че не прави глупости. Същото се отнася и за теб, Коля!

Момчето кимна. Гледаше пред себе си и не бях сигурна дали изобщо виждаше нещо.

- Аз сам блокирах способностите си – добави твърдо той. – За всеки случай.

Умно момче, наистина. Защо обаче все умни деца се забъркват в глупости?

- Ще бъде вписано в протокола – отговорих аз. – Да вървим! 

Антошин се беше облегнал на парапета. Като чу това, се приближи и посегна към момичето. Тя се дръпна и се скри зад гърба ми.

- Аз ще я водя, вие водете момчето – отговорих и хванах здраво Аня за лакътя.

Знам ли я какво й се върти в главата? По-добре да я води Различна, отколкото хора, които идея си нямат какви може да ги натвори. Глухарьов и приятеля му изправиха момчето на крака и се затътриха към вратата на стълбището.  

- Къде ще ги водим? – попита Антошин, докато държеше вратата. – В отдела ли? 
- Не, в дома на Коля – отговорих аз. – Никакъв отдел. Това недоразумение ще го разрешим сами. 
- На мен много ми се иска да го подредя този калпазанин, както заслужава – изръмжа Глухарьов докато влачеше момчето надолу по стълбите. 
- Не се съмнявам, но е по-важно да се разберем с тях и с родителите им, отколкото да ги биете. 

Останалата част от пътя премина в мълчание. Аня и Николай не казаха и дума повече – изглеждаха като овце на заколение. Антошин мълчеше и се мръщеше, а Глухарьов беше като буреносен облак. Пътьом набрах номерата на двамата родители и им наредих да ни чакат пред дома на Николай – малко по-позната територия нямаше да е излишна. Освен това, момчето беше много по-загазило от момичето. А и неговият дом беше много по-щателно екраниран. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар